Suurperheen Arki

Suurperheen Arki

torstai 10. maaliskuuta 2016

Husky-tilalla retkellä

Tämän päivän ohjelmassa oli retki Huskykoira tilalle. Tässä meitä opastetaan kuinka ajetaan koiravaljakkoa, koska ekan kierroksen ajaa opas ja sitten vanhemmat voivat itse ajaa. No minähän en siihen kykene mahoineni.  


Valjakot valmiiksi...


Ensimmäinen ajelu minä ja kaikki 3 mukana ollutta lasta rivissä.. Isäntä hyppäsikin ohjaksiin ja minä meinasin siinä vaiheessa luistaa. Jostain syystä nyt en ihan olisi eka kyytiä ottanu isäntä ohjissa. Pysyttiin silti onneksi radalla. Mahan kanssa ei mitenkään huippumiellyttävää touhua edes kyydissä istuminen.


Sitten alkoi isäntä ajella enemmänkin. Perhe kyydissä. Minä jätin väliin. Istuin kyllä vielä yhden kiekan oppaan kyydissä myöhemmin. 








Meidän 7v teki yllätyksen ja suostui vieraan tädin sylikyytiin. Ei ole normaalitilanne. 13v seisoo keskellä.


Ajot ohi. Ruokatauko. Tilalla oli yli 80 vetokoiraa. Niitä tarhassa sai lopuksi käydä tarkastelemassa.


Kämpillä oma husky mukaan tarttuneena. Poika sai moottorikelkan. 


Ja taas väsyttää.... Ruokailu ei sujunut ollenkaan. Meni kiukutteluksi vaikka oli hänen herkkuaan hernekeittoa lounaalla. Ei ottanut yhtään. Yliväsymys vei mennessään. Mutta ei tuo silti ulkoa malttanut pysyä poissa kauaa. Kohta ramputti pihalle. Siellä saavat juosta yksinäänkin, mutta 10veetä pitäisi olla aina kiikuttamassa hämähäkkikeinussa kun ei itse saa siihen vauhtia. 


Vielä olisi ohjelmassa tänään lumenveistoa. Minä nyt en ainakaan kyykkimään pysty. Pitää mennä tuijottamaan jos isäntä tekee. Minä tunnen itseni jo invalidiksi. Paitsi etten taipuisi edes pyörätuoliinkaan enää. =D. En kyllä muista ennen olleen näin vaikeaa. Joku viisas terkkari taas arvioi viisaana jo aiemmin, että johtunee siitä kun olen jo niin vanha. Viime ultrasta tuli lääkärinlausunto, jossa hienosti ilmaistiin keskellä tekstiä jotenkin, että "äidin jo lähdettyä kiinnitän huomiota äidin ikään".... vielä lisää siis kontrolliaikoja lähetettiin minulle.... Vanhuus ei tule kello kaulassa!

( ja hitsi kun tekee mieli jäätelöä! Isäntä kauppaan ja äkkiä!)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti